Likwidacja barier architektonicznych
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. 2018 poz. 511 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015 r. Poz. 926 z późn. zm.).
3. Przyznawanie dofinansowania.
Pracownik PCPR wykonuje u wnioskodawców wizje lokalne w celu ustalenia, czy informacje podane we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku podania nieprawdziwych informacji wniosek zostaje wykluczony z dalszego postępowania.
Rozdział dofinansowań zostaje potwierdzony Protokołem. W pierwszej kolejności przyznawane są dofinansowania dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a następnie wnioski pozostałych osób niepełnosprawnych.
Wizje lokalne są w pierwszej kolejności wykonywane u osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W przypadku braku środków na realizację zadania, wizji lokalnych nie wykonuje się.
Jeżeli w trakcie roku kalendarzowego na likwidację barier architektonicznych zostaną pozyskane dodatkowe fundusze, wówczas wykonywane są kolejne wizje lokalne.
W przypadku nieuzasadnionego nie doręczenia w/w dokumentów dofinansowanie zostaje cofnięte i przekazane kolejnym oczekującym wnioskodawcom, w pozostałych sytuacjach zostaje wyznaczony dodatkowy termin.
Po zatwierdzeniu przedłożonego kosztorysu zostaje podpisana z wnioskodawcą umowa, w której określony zostaje zakres prac, kwota dofinansowania oraz termin realizacji zadania. Wnioskodawca zawiera następnie umowę na wykonanie prac z podmiotem gospodarczym świadczącym usługi w zakresie budownictwa. W trakcie wykonywania prac pracownik PCPR w razie potrzeby dokonuje ich kontroli. O zrealizowaniu prac wnioskodawca informuje w terminie do 7 dni od ich zakończenia. Pracownik PCPR przyjeżdża na odbiór, gdzie w obecności wnioskodawcy i wykonawcy robót budowlanych spisuje w 3 egzemplarzach protokół odbioru, w którym wykonawca udziela co najmniej rocznej gwarancji na wykonane prace. Wykonawca wystawia fakturę za wykonane roboty a wnioskodawca przedstawia dowód wpłaty wymaganego 5% wkładu własnego (o ile nie ustalono procentu wkładu własnego w innej wysokości). Kwota dofinansowania zostaje przekazana w wyznaczonym w umowie terminie od odbioru prac przelewem na konto wykonawcy. W przypadku, gdy Wykonawca nie może uczestniczyć podczas odbioru, w protokole zostaje wyznaczony termin na dostarczenie faktury wraz z dowodem wpłaty wkładu własnego jak również pisemnej gwarancji na wykonany zakres prac określonych w umowie. W przypadku, gdy Wnioskodawca wpłaci Wykonawcy oprócz wymaganego wkładu własnego również część (lub całość) kwoty przyznanego dofinansowania, wówczas Wykonawca otrzymuje odpowiednio pomniejszone dofinansowanie, a pozostała kwota jest przekazywana Wnioskodawcy.
Druki wniosków można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce PLIKI DO POBRANIA.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | |
Data publikacji: | |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: |